Obchodné meno: | MFP papier s.r.o. |
Sídlo: | Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok, SR |
IČO: | 44937792 |
DIČ: | 2022895853 |
IČ DPH: | SK2022895853 |
Práva forma: | spoločnosť s ručením obmedzeným |
Zapísaný: | v OR OS Žilina 4.9.2009, oddiel: sro, vložka č. 51772/L |
Zastúpený: | Marek Filípek, konateľ |
Emailová adresa: | info@mfp.cz |
Telefónne číslo: | +421914512008 |
+420581282111 |
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-99, 011 79 Žilina 1
tel.: 041/7632 130
e-mail: za@soi.sk
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Obchodníka, ktorým je MFP papier s.r.o. so sídlom Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok, IČO: 44937792, IČ DPH: SK2022895853, DIČ: 2022895853, zapísaného v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: sro, vložka č. 51772/L a Kupujúceho – spotrebiteľa (tiež ako „kupujúci“ alebo „zákazník"), pri objednávaní a dodávaní tovarov a služieb nachádzajúcich sa a ponúkaných v elektronickom obchode www.mfppapier.sk.
1.1. Kupujúcim sa v zmysle tejto časti Obchodných podmienok pre spotrebiteľov rozumie spotrebiteľ.
1.2. Spotrebiteľom je v zmysle týchto Obchodných podmienok pre spotrebiteľov podľa § 52 ods. 3 Občianskeho zákonníka fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
1.3. Pre uzatvorenie kúpnej zmluvy a následné plnenie práv a povinností, kupujúci ako spotrebiteľ v zmysle platných právnych predpisov poskytne tieto osobné údaje: meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, mobilné telefónne číslo, e-mailový kontakt, ..................
1.4. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, doby zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
1.5. Všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a inými súvisiacimi predpismi.
1.6. Obchodný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim sa uskutočňuje na základe dobrovoľnosti a slobodnej vôle zmluvných strán. Realizáciou obchodu kupujúci súhlasí s ďalej uvedenými všeobecnými obchodnými podmienkami.
2.1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je MFP papier s.r.o. Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok.
2.2. Obchodníkom sa v týchto Obchodných podmienkach rozumie spoločnosť MFP papier s.r.o. Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok (ďalej len „Predávajúci“, „Obchodník“ alebo „Dodávateľ“)
2.3. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.mfppapier.sk je MFP papier s.r.o. so sídlom Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok.
2.4. Tovarom sa rozumie akýkoľvek typizovaný tovar špecifikovaný a ponúkaný v e-shope, označený názvom a katalógovým číslom alebo akýkoľvek výrobok (dielo) zhotovený na základe individuálnej požiadavky kupujúceho, ktorého vykonanie je ponúkané v eshope.
2.5. Službou sa rozumejú akékoľvek služby špecifikované a ponúkané v e-shope obchodníka.
2.6. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Kupujúcim môžu byť fyzické alebo právnické osoby, a to v postavení podnikateľa alebo nepodnikateľa.
2.7. Objednávka je elektronický formulár obsahujúci základné identifikačné údaje kupujúceho, označenie objednávaných produktov a služieb, objednávaného množstva, kúpnej ceny, miesta, spôsobu dodania a spôsobu platby. Objednávka predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na dodanie tovarov alebo služieb zo strany kupujúceho. Objednávka, ani automaticky vygenerovaný a kupujúcemu zaslaný e-mail potvrdzujúci prijatie objednávky ešte nespôsobujú vznik (uzatvorenie) kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a obchodníkom.
2.8. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu obchodníka kupujúcemu s jeho objednávkou. Takýto súhlas zašle kupujúci obchodníkovi najneskôr pri odovzdaní objednaného tovaru na prepravu kupujúcemu.
2.9. Miesto dodania je adresa určená kupujúcim ako miesto na odovzdanie a prevzatie tovarov (tzn. miesto ich doručenia kupujúcemu) alebo miesto poskytnutia služieb.
2.10. Dodací doklad je dokument, na základe ktorého je potvrdené riadne odovzdanie a prevzatie objednaných tovarov alebo služieb medzi obchodníkom a kupujúcim.
2.11. Každý tovar alebo služba, ktorú obchodník ponúka na e-shope má zobrazenú cenu. Podľa toho, či je kupujúcim podnikateľ alebo fyzická osoba – nepodnikateľ, sa kupujúcemu zobrazujú buď maloobchodné ceny s daňou z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“) alebo veľkoobchodné ceny bez DPH. Ceny zobrazované pri tovaroch nezahŕňajú cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akciové ceny platia do vypredania zásob, pokiaľ pri tovare nie je uvedené inak.
2.12. Reklamáciou sa rozumie písomný právny úkon kupujúceho smerujúci k uplatneniu práv zo zodpovednosti za chyby alebo zo záruky za akosť tovarov alebo služieb, vykonaný v súlade s reklamačnými podmienkami špecifikovanými v Reklamačnom poriadku spoločnosti MFP papier s.r.o. pre tento internetový obchod.
2.13. Iné pojmy a definície: Pojmy a definície uvedené v Obchodných podmienkach budú mať význam, ktorý: (i) je výslovne uvedený v týchto Obchodných podmienkach a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Reklamačnom poriadku, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
3.1 Kúpna zmluva je uzavretá záväzným potvrdením resp. akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho Predávajúcim vo forme vyplnenej a odoslanej objednávky s povinnosťou platby na internetovej stránke Predávajúceho (ďalej len "Objednávka"). Objednávky podané prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami ako aj s reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí
3.2. Po odoslaní objednávky dostane kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vygenerované oznámenie o prijatí objednávky na spracovanie v elektronickom systéme obchodníka (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Odoslaním potvrdenia doručenia objednávky ešte nevzniká medzi kupujúcim a obchodníkom kúpna zmluva. Účelom odoslania potvrdenia doručenia objednávky je informovanie kupujúceho o tom, že obchodník prijal objednávku kupujúceho.
3.3. Po prijatí objednávky kupujúceho preverí obchodník dostupnosť požadovaného tovaru na svojich skladoch. V prípade, že požadovaný tovar nebude na sklade obchodníka, alebo jeho dodanie kupujúcemu by bolo možné realizovať len v dlhšom než pri tovare uvedenom termíne dodania, alebo v prípade akýchkoľvek iných nejasností alebo nepresností v objednávke, informuje obchodník kupujúceho o takejto skutočnosti formou emailovej správy alebo telefonicky. Až následne sa kupujúci a obchodník dohodnú na prípadnom uzatvorení kúpnej zmluvy. Obchodník je povinný skontrolovať správnosť podnikateľských identifikačných údajov, a to konkrétne údaj o IČO a údaj o DIČ kupujúceho podnikateľa. V prípade akýchkoľvek nejasností ohľadne údajov kupujúceho podnikateľa uvedených v objednávke bude Obchodník kontaktovať kupujúceho, a to formou e-mailovej správy alebo telefonicky. Až následne sa kupujúci a obchodník dohodnú na prípadnom uzatvorení kúpnej zmluvy
3.4. Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká v okamihu potvrdenia objednávky obchodníkom. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárov predpísaných údajov a záležitostí.
3.5. Zobrazenie tovarov v e-shope obchodníka nemusí presne zodpovedať skutočnému vyhotoveniu tovarov, a to predovšetkým pokiaľ ide o farebnosť ponúkaných tovarov. Farebné zobrazenie ponúkaných tovarov môže byť ovplyvnené aj kvalitou používaného monitora alebo iného koncového zariadenia kupujúceho.
3.6. Vyplnením registračného formulára, či záväznej objednávky v rámci internetového obchodu, kupujúci dáva obchodníkovi súhlas k zhromažďovaniu a archivovaniu osobných údajov o kupujúcom a o jeho nákupoch.
4.1. Každý tovar alebo služba, ktorú obchodník ponúka na e-shope, má zobrazenú cenu. Kupujúcemu sa pri jednotlivých tovaroch alebo službách zobrazujú ceny vrátane DPH podľa právnych predpisov Slovenskej republiky platných a účinných v čase odoslania objednávky.
4.2. Ceny zobrazované pri tovaroch nezahŕňajú cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Tieto sú uvádzané až v rámci nákupného košíka a ich výška sa odvíja od spôsobu dopravy, ktorý si vybral kupujúci.
4.3. Pri tovaroch, ktoré obchodník ponúka za zľavnené, akciové ceny platí, že sú typicky vyobrazené s predchádzajúcou cenou označenou ako „základná cena“ a výškou zľavy. Základná cena predstavuje najnižšiu cenu v období 30 dní pred zľavou alebo od začiatku predaja tovaru v prípade nových tovarov, ktoré sa predávajú kratšie ako 30 dní.
4.4. Všetky akciové ceny platia do vypredania zásob akciového tovaru, pokiaľ pri tovare nie je uvedené inak. V prípade, že si kupujúci objedná tovar, ktorý sa už v rámci danej cenovej akcie v momente odoslania objednávky kupujúceho nenachádza na sklade obchodníka, informuje obchodník o takejto skutočnosti kupujúceho, a to formou emailovej správy alebo telefonicky. Kupujúci v takom prípade nemá právo na dodanie tovaru v akciovej cene.
4.5. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovarov a služieb ponúkaných na e-shope. Zmena ceny sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru alebo služieb.
5.1. Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar zo svojich skladov podľa dohody s kupujúcim. Súčasťou dodávky tovaru sú sprievodné doklady.
5.2. Pri každom tovare uvádza obchodník informáciu o tom, či je tovar dostupný na centrálnom sklade alebo sa jedná o tovar na objednávku, informáciu o dostupnosti tovaru v kamenných predajniach a o termíne expedície. Táto informácia je však iba orientačná, pričom skutočná doba expedície a dodania tovaru sa môže v čase meniť. Obvyklá doba expedície tovaru je 2 až 14 pracovných dní a závisí od dostupnosti tovarov na skladoch obchodníka alebo dodávateľa v danom čase. V prípade, že expedícia tovarov nie je možná v uvedenej obvyklej lehote, obchodník bude kupujúceho o tejto skutočnosti telefonicky alebo e-mailom informovať. Až následne sa kupujúci a obchodník dohodnú na prípadnom uzatvorení kúpnej zmluvy.
5.3. Tovar je kupujúcemu doručený:
5.4. Voľbu spôsobu dodania vykoná kupujúci v rámci procesu objednávania tovaru. Miesto, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky je miestom dodania tovaru.
5.5. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení o doručení objednávky obchodníkom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko vzniku škody na tovare v priebehu dopravy tovaru a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
5.6. Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.7. Kupujúci je povinný, za prítomnosti prepravcu, skontrolovať tovar a jeho obal, bezprostredne pri jeho dodaní. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia poškodenia tovaru alebo jeho obalu pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí prepravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Predávajúcemu môže Predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s prepravcom poskytnúť zľavu na tovar, poškodenie opraviť a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar, prípadne postupovať iným zákonným spôsobom.
5.8. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru Predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok pre spotrebiteľov odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu.
5.9. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie tovaru., najskôr však prevzatím tovaru. Nebezpečenstvo vzniku škody na tovare a/alebo straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
5.10. Spôsob dopravy a cena za dopravu
Kupujúci si pri vytváraní objednávky v e-shope zvolí jeden z nasledujúcich spôsobov doručenia zásielky, ktoré sú nasledovne spoplatnené:
Cenník služieb dopravy a logistiky: | Veľkosť objednávky s DPH | Doprava s DPH 23% |
Prepravná služba DPD | DO 30 EUR | 7,20 EUR |
Prepravná služba DPD | NAD 30 EUR | ZDARMA |
Zásielkovňa | DO 30 EUR | 4,49 EUR |
Zásielkovňa | NAD 30 EUR | ZDARMA |
(dodanie do 3 prac. Dní) | ||
Spôsob plnenia/platby | ||
Platba dobierkou SK | DO 30 EUR | 1,20 EUR |
Platba dobierkou SK | NAD 30 EUR | ZDARMA |
Platba prevodom (bezhotovostne) | ZDARMA |
Pre koncových zákazníkov platia nasledujúce objemové zľavy : – pri hodnote objednávky nad 100 EUR bez DPH…..zľava 3% – pri hodnote objednávky nad 195 EUR bez DPH…..zľava 5% V prípade, že použijete zľavový kupón, tak objemová zľava zaniká.
Objednávky s požadovaným miestom doručenia mimo Slovenskej republiky je možné doručiť iba kuriérom. Cenu za dopravu pri objednávkach s miestom doručenia mimo Slovenskej republiky vypočíta obchodník na základe aktuálneho cenníka prepravcu - podľa hmotnosti zásielky a miesta doručenia, do ktorého sa majú tovary doručiť. Obchodník vypočíta takúto cenu dopravy po doručení objednávky kupujúceho, pričom informuje kupujúceho o takejto cene dopravy formou emailovej správy alebo telefonicky. Až následne sa kupujúci a obchodník dohodnú na prípadnom uzatvorení kúpnej zmluvy.
6.1. Kupujúci je povinný uhradiť cenu za dodaný tovar alebo služby spôsobom platby, aký si zvolil v objednávke, a to buď bezhotovostne na účet obchodníka uvedený v daňovom doklade alebo v hotovosti pri prevzatí tovaru alebo služby. Kupujúci si môže vybrať jeden z nasledovných spôsobov platby:
Spôsob plnenia/platby | ||
Platba dobierkou SK | DO 30 EUR | 1,20 EUR |
Platba dobierkou SK | NAD 30 EUR | ZDARMA |
Platba prevodom (bezhotovostne) | ZDARMA |
6.2. Cena za tovary a služby je splatná do dátumu, ktorý je uvedený na daňovom doklade obchodníka.
6.3. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k predanému tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny uvedenej na daňovom doklade, vrátane nákladov na dodanie tovaru. Za deň prevodu vlastníctva tovaru alebo služby na kupujúceho sa považuje deň, keď je fakturovaná kúpna cena pripísaná na účet obchodníka, ktorý je uvedený na daňovom doklade, alebo je kúpna cena za predaný tovar uhradená v hotovosti.
6.4. Ak kupujúci zaplatí Obchodníkovi kúpnu cenu za tovar objednaný v zmysle uzavretej kúpnej zmluvy, kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
7.1. Vlastnícke právo objednaného tovaru, prechádza na kupujúceho jeho prevzatím na mieste dodania určenom v objednávke kupujúceho.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare, ktorý je predmetom uzavretej kúpnej zmluvy, prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od Predávajúceho resp. osobou ním poverenou.
8.1. Obchodník prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR podľa týchto pravidiel spracúvania.
9.1. Kupujúci má právo odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy v lehote 14 dní bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
9.2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý:
9.3. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť buď písomnou formou v zmysle platných právnych predpisov alebo písomnou formou vo forme vyplneného formulára (stiahnuť tu: formulár), ktorého podobu určí obchodník a jeho vzor umiestni na internetovej stránke obchodníka.
9.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle alebo odovzdá Obchodníkovi správne vyplnený a podpísaný vzorový formulár o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Správne vyplnený a podpísaný vzorový formulár o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy musí obsahovať údaje v ňom požadované, minimálne:
9.5. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, pokiaľ je predmetom takej zmluvy dodanie tovaru.
9.6. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar v zmysle bodu 9.4. týchto všeobecných obchodných podmienok, vráti obchodník kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru obchodníkovi bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
9.7. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 10.1. týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, má obchodník nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.
9.8. Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku obchodníka, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal e-mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.
9.9. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
9.10. Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy platne a účinne, obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
9.11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci.
9.12. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je
10.1. Kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť o nápravu podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.
10.2. Kupujúci - spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi kupujúcim - spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- Eur. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od kupujúceho - spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu; tento poplatok nesmie presiahnuť sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať zaplatenie poplatku najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.
10.3. Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako "RSO") na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorý si zvolí. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Kupujúci - spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
11.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa týkajú iba vzťahov súvisiacich s kúpou tovaru z e-shopu www.mfppapier.sk. Zverejnené predajné, akciové a iné ceny všetkých tovarov a služieb platia výhradne len pre registrovaných zákazníkov, ktorí nakupujú prostredníctvom e-shopu www.mfppapier.sk. Takto zverejnené ceny nie sú určené zákazníkom alebo iným osobám, s ktorými je MFP papier s.r.o. v samostatnom zmluvnom vzťahu a s ktorými existuje dohoda o cenách, podmienkach, resp. iných náležitostiach zmluvného vzťahu. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa nikdy nepoužijú v prípade existencie písomnej zmluvy medzi MFP papier s.r.o. a Zákazníkom.
11.2. Ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.3. Zmluvné vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľov sa spravujú príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorými sa spravuje vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom.
11.4. Ak kupujúci dá preukázateľný súhlas s týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľov a zašle záväznú objednávku, uzavretá kúpna zmluva sa riadi týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľov, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak.
11.5. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.6.2025 MFP papier s.r.o. si vyhradzuje právo tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek upraviť.