Prevádzkovateľom internetového obchodu www.mfppapier.sk a zároveň
predávajúcim je:
MFP papier s.r.o.
Celiny 866
033 01 Liptovský Hrádok
Slovenská republika
IČ: 44937792
DIČ: 2022895853
IČ DPH: SK2022895853
e-mail: info@mfp.cz
mobil: +421914512008
telefón: +420581282111
jednateľ: Marek Filípek
Právna forma: spoločnosť s ručením obmedzeným, zapísané v OR OS Žilina 4.9.2009, oddiel: sro, vložka č. 51772/L,
Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj Predmestská 71, P. O. BOX B-99
011 79 Žilina 1
tel.: 041/7632 130
e-mail: za@soi.sk
I. Úvodné ustanovenia, vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je MFP papier s.r.o. Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok.
- Predávajúcim je MFP papier s.r.o. Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok (ďalej len „Predávajúci“ alebo „Dodávateľ“)
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.mfppapier.sk je MFP papier s.r.o. so sídlom Celiny 866, 033 01 Liptovský Hrádok.
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom
e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č.102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom
rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania.
- E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet
s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie
II. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
- Objednávky podané prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami ako aj s reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
- Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká v okamžiku potvrdenia objednávky predávajúcim.
- Ponúkaný produkt, jeho cena a odhadovaná skladová dostupnosť je v platnosti do doby potvrdenia objednávky.
- Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárov predpísaných údajov a záležitostí.
- Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v registračnom formulári.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamžikom úplného zaplatenia kúpnej ceny.
- Vyplnením registračného formulára, či záväznej objednávky v rámci internetového obchodu, kupujúci dáva predávajúcemu súhlas k zhromažďovaniu a archivovaniu osobných údajov o kupujúcom a o jeho nákupoch.
III. Platobné a dodacie podmienky
- Spôsob platieb:
- platba vopred bankovým prevodom (zálohová platba), Kupujúci má možnosť zaplatiť tovar vopred na účet predávajúceho v Slovenskej sporiteľni a.s. , číslo účtu 0334704542/0900, IBAN SK0409000000000334704542
- platba dobierkou pri doručení tovaru, hotovosť preberá Dopravca –
- platba bankovým prevodom, len pre Kupujúceho, ktorý majú pridelený kreditný rámec so splatnosťou.
- Dodávky predmetu plnenia budú realizované podľa skladovej dostupnosti produktov a prevádzkových možností. Predávajúceho ihneď alebo v čo najkratšom termíne. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky
Kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia osobným odberom alebo na uvedenú adresu v objednávke. Pri osobnom plnení a spôsobe platby iným ako hotovosť alebo pri plnení prostredníctvom dopravcu, môže tovar
prevziať len osoba k tomu poverená, ktorá sa musí dostatočne identifikovať a preukázať, že je oprávnená tovar prevziať. Predajca zaisťuje doručenie tovaru, plnenie prostredníctvom Dopravcu, po celej Slovenskej republike obvykle do 1–3
pracovných dní. Náklady na dodanie sa rozlišujú podľa zvoleného spôsobu dopravy.
- Prepravná služba (bezhotovostne aj dobierka) znamená, že predávajúci doručí plnenie prostredníctvom dopravcu (Prepravnej služby).
Cenník služieb dopravy a logistiky: |
Veľkosť objednávky s DPH |
Doprava s DPH 20% |
Prepravná služba DPD |
DO 30 EUR |
7,20 EUR |
Prepravná služba DPD |
NAD 30 EUR |
ZDARMA |
Zásielkovňa |
DO 30 EUR |
4,49 EUR |
Zásielkovňa |
NAD 30 EUR |
ZDARMA |
(dodanie do 3 prac. Dní) |
|
|
|
|
|
Spôsob plnenia/platby
|
|
|
Platba dobierkou SK |
DO 30 EUR |
1,20 EUR |
Platba dobierkou SK |
NAD 30 EUR |
ZDARMA |
Platba prevodom (bezhotovostne) |
|
ZDARMA |
Pre koncových zákazníkov platia nasledujúce objemové zľavy : – pri
hodnote objednávky nad 100 EUR bez DPH…..zľava 3% – pri hodnote objednávky nad
195 EUR bez DPH…..zľava 5% V prípade, že použijete zľavový kupón, tak objemová
zľava zaniká.
IV. Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
- V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, predávajúci si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo
reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24
mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa
v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň
jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými
v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je
potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame
priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe.(
http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf). Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie
formou e-mailu).
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň
uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie
o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od
kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na
výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne,
riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci.
Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej
veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom
na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
- pri
výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný
účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
(vrátenie peňazí) alebo zľavu z ceny.
- reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou
výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri
preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar
pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar
a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi
prehlasujete že obal je nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných
obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek
meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
- Kontakt Martina Nucová, MFP papier s.r.o. Gen. Štefánika 3881/52
Přerov 75002 Česká republika, email: reklamace@mfp.cz telefon:
+420 581 282 143
V. Vrátenie tovaru
- Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“)
podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14
kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je
dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné
odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný
deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie
odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu,
ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení
o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej
odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom
a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu
s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1
Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu
faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na
odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy,
v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ –
hviezdičkou. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie%20od%20zmluvy.pdf).
- Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
- Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu
vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014
Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14
dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr
ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to
neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary
a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č.
102/2014. Z.z.
- Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo
spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti
a vlastností tovaru.
VI. Bezpečnosť a ochrana informácií
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe,
okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo
služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi
a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
- Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich
sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a
organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní
dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
- Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl.
Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to
konkrétne:
- právo
na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
- právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona
spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje
spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
- právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú
neaktuálne,
- právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte
záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
- právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak
sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
- právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
- právo na prenosnosť osobných údajov,
- právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov
- Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje:
titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa,
telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného
vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov
pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu
osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích)
listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
- Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase
koľko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok
k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom
počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie
zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší
obsah. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory
cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
- Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie
nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť
zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
- Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na
účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na
kontaktnú e-mailovú adresu.
- Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a
priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné
údaje nie sú poskytované tretím stranám.
- Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so
spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné
aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak
kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami
poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.
VII. Záverečné ustanovenia
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak
predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30
dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z.
o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s
prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná
oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia
sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky pričom
spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho
riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie
návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie
sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/
. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach
konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach
ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných
ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona
č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona
č. 513/1991 Z.z.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných
súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. augusta 2016.
- objednávkou je kupujúci neodvolateľne viazaný.